Lennureisile minnes pole pääsu käsipagasi teemast ja sellele mõeldud nõuetest. Tihtilugu teema ka nõuete jälgimisega piirdub, sest lubatud kaal ja mõõtmed tunduvad nii mõttetult väikesed. Päris nii see siiski pole. Miks tasub käsipagasiga pisut vaeva näha?
1. Hinnavõit
Nõuded registreeritud pagasile lähevad pigem karmimaks. Ja pagasi kaasavõtmine kulukamaks. Oleneb muidugi reisist, kuid tihti selgub, et korralikult läbi mõeldes ja pakkides käsipagasist täiesti piisab.
2. Turvalisus
Käsipagasiga on asjad pidevalt lähedal. Mida rohkem asju saad enda juures hoida, seda parem. Lugusid ja kogemusi kaotsiläinud pagasist on palju. Mis vahel kadunuks jääbki. Teadmisest, et enamik asjadest ehk hüvitatakse, pole sihtkohta jõudes suuremat kasu. Eriti, kui kotti jäi peale riiete veel midagi hinnalist või hädavajalikku.
3. Koti tervis
Pagasi liigutamine lennujaamades käib juba kord sellisel viisil, et kott saab kõvasti väntsutada. Määrdumised, rebendid, lõhutud rihmad, pandlad ja lukud pole just haruldus. Mis jäävad kõik olemata, kui kott enda juures on.
Kuidas valida endale hea käsipagasi seljakotti?
4. Vaata mõõte, kaalu ja mahtu
Igal lennufirmal on omad lubatud käsipagasi mõõdud-kaalud ja neid on kasulik järgida. Vahel vaadatakse pisut läbi sõrmede aga pigem võib ületamisel oodata hinnaüllatust.
Kott, mis on mõõtudega 55 x 40 x 23(20) cm ja kogukaaluga 7-10 kg, vastab enamike lennufirmade nõudmistele. Aga kontrolli alati järgi, sest on erandeid.
Sobiva koti maht jääb sõltuvalt disainist u. kuni 40l juurde.
5. Kott või kohver?
Kui hea reisikott kaalub u. 1 kg ja alla selle, siis sama mahuga kohver 2-3 kg. Vaadates levinud kaalulimiite on osa vastusest olemas. Teine ja mitte vähemtähtis osa on oma pagasi kandmine. Isegi hästi planeeritud linnapuhkuse puhul tuleb ette kõndimist. Tänavatel, mis pole nii siledad kui lennujaama põrand. 1-2 kg käe otsas on aga väga suur vahe. Seljakotil on siin selge eelis, rihmad jaotavad koormuse ühtlaselt ja kott tundub kergem. Mõnda seljakotti saad kanda ka õlakotina ja rihmad üldse ära peita.
6. Et oleks Sinu keha järgi
Iga inimese kehaehitus on erinev. Nii nagu ka seljakottide disain. Proovi selga, õlale ja võta käe otsa. Oma reisikoti tunned kindlasti ära.
7. Funktsionaalsus
Jälgi materjali ja detailide kvaliteeti. Tähtsad on erineva suuruse ja otstarbega lahtrid ning panipaigad. Mis peaks tehnika ja väärisesemete jaoks olema tugevdatud või polsterdatud. Oluline on võimalus asju hästi organiseerida. Kasuks võib tulla teatud sahtlitele eraldi väljast ligi pääseda. Samuti teevad nutikad lisad elu kergemaks. Alates pudeliavajast kuni võimaluseni märgi riideid eraldada ning akulaadija juhtmeid peita.
Kuidas ja mida pakkida?
8. Õhk välja
Kuna koti maht täitub sageli enne, kui kaal, tuleks õhk asjade vahelt välja saada. Nutikuse ja mõningase jõu abil. Kindlasti tuleks ära täita kõik õõnsused (nt. sokid jalatsitesse). Kasu on riiete tugevast rullimisest. Samuti sellest, kui riided voltida kokku kihiti, näiteks nagu siin. Käsipagasisse võib ikka päris palju kraami mahutada.
9. Õiged asjad kaasa
Kui Sa liiga tihti ei reisi, siis vähemalt pool esialgu plaanitust võib rahulikult maha jääda.
„Aga äkki läheb vaja” on siin kurja juur. Enamasti ei lähe. Mõtle kriitiliselt läbi, mida kaasa võtta. Kasuta universaalseid riideid ja jalatseid, mida saad kergesti kombineerida. Samuti vali vähe- või mittekortsuvad ja kiiresti kuivavad riided.
10. Jälgi lennujaama nõudeid
Kõiksugu kummalistel nõuetel on enamasti põhjus ja neid jälgitakse hoolega. Selleks tasub neid lennujaama lehelt ikka ja jälle üle vaadata. Isegi kui tihedamalt reisid. Näiteks suurt hambapastat, multitööriista ega sinise leegiga tulemasinat ei tasu endiselt kaasa võtta. Tühi pudel joogivee jaoks on aga täiesti lubatud.